- Last leaf of the second part mounted on lower pastedown.
= The first part with autograph(?) dedication "Aan Wim en Marise met beste wenschen, als herinnering aan Februari 1939 in Parijs. Tante Pip[?]" and w. loosely inserted printed New Year wish "Reflexions d'un Philosophe aimable".
Boëthius. Van de vertróósting der wysheyd. Dutch transl. by D.V. Coornhert. Amst., A.A. Balkema, 1945, 201,(5)p., typogr. by J. VAN KRIMPEN, printed by J. ENSCHEDÉ EN ZONEN, deluxe[?] copy bound in hmor., t.e.g.
- Covers browned; spine-ends chipped. = De Zilverdistel 4.
Verwey, A. Uit de lage landen by de zee. Amst., W. Versluys, 1904, 1st ed., 101,(3)p., printed in 200 copies by JOH. ENSCHEDÉ EN ZONEN, orig. giltlettered vellum, 4to.
- Bookplate on upper pastedown w. brown offsetting on first free endpaper. Covers sl. warped.
AND 2 others printed by the same, i.a. AISCHYLOS, Prometheus geboeid. Dutch transl. P.C. Boutens (n.pl., 1914, orig. vellum paper wr., 4to).
- Free endpapers browned. Binding sl. foxed.
= One of 133 copies on handmade paper, initialled "B.E." and "Nş102" by the artist in pen and ink on first free endpaper.
= I.a. A. KOK, Stilte + Stem (1984); D. SÖLLE, Speel toch van Rosa, Anna en Rosa (1984, ill. by M. Wielinga); J. MASTRO, Homo-erotische zangen deel II (1984, col. ills. by M. Wielinga); F. KAFKA, Treinreizigers (1984, col. ills. by M. Wielinga); K. GEERDS, December (1986, numb. and SIGNED etching by G. de Koning); L.L. BOUWERS, Ik ben een knotwilg aan de waterkant (1986, numb. and SIGNED col. linocut by N. den Engelsen); M. ASSCHER, De zonnewijzer (1988, printed in 125 numb. copies (25)); J. BERNLEF, Verzwegen visioen (1988); C.O. JELLEMA, Afscheid en aankomst (1988, printed in 90 numb. copies, SIGNED by the author); G. ACHTERBERG, Ode (1989, ills. by M. Wielinga) and H. SPELIERS, De spiegel van Horta (1990, numb. and SIGNED etching by F.C. Bergisch).
- Some foxing. Otherwise fine.
= "Dit boek, typografisch en illustratief een schoonheid, de meest miskende en minst bekende uitgave uit de omvangrijke Stols-productie, heeft Stols er voorgoed van genezen nog ooit voor eigen rekening en risico een soortgelijke uitgave op stapel te zetten. De Rimbaud is het waardige en trotse sluitstuk van vijfentwintig jaar mooie boeken maken (...)" (Van Dijk p.262); Van Dijk 846; Monod 9759.